5 Kasım 2008 Çarşamba

pdçs29-düğüm poğaçalar

aslında bu poğaçayı yapmak aklımda yoktu.çıtır patatesler için,patatesleri sütte bekletiyorum ya,işte o süt ziyan olmasın diye yaptım.(http://hayatsu.blogcu.com/10425451/). o yüzden tam bir ölçüsü de yok,gözkararı yaptım ama yine de yaklaşık ölçüleri vereyim.
1 bardak süt
1 bardak sıvıyağ
1 t.k şeker
1 t.k tuz
1 paket maya
1 yumurta(beyazı içine,sarısı dışına)
yarım bardak mısır unu
aldığı kadar beyaz un
bütün malzemeleri karıştırıp,yumuşak bir hamur yaptım ve mayalanmaya bıraktım.mayalandıktan sonra,küçük bezelere ayırıp,oval olacak şekilde elimde açtım.geniş kenara içini(ben peynir koydum)koyduktan sonra rulo yapıp,iki ucunu düğümledim.resimde de görülüyor.üzerine yumurta sarısı sürüp pişirdim.



poğaçanın şekli için burdan fikir aldım.(tarif bende farklı)
http://gulhatmi.blogcu.com/12847121


2 yorum:

made in funda dedi ki...

canım süper süperrr.ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

elelrine saglık hayatım super gozukuyorlar..
afıyet olsun:)
ıyı haftalar dılıyorum..
sevgiler:)