10 Temmuz 2008 Perşembe

3 renkli batonlar

http://fatostuncay.blogcu.com/
arkadaşımız tarafından ev sahipliği yapılan pdçs etkinliği için seçtiğim tarif
sana hamurişi kitapçığından buldum bu tarifi.misafirim gelecekti,şöyle ilginç bişey yapayım derken bu tarif çıktı karşıma.aceleyle resmini çektim,daha tepside sıcakken.gerçekten çok güzel bir lezzet oldu.
malzeme:
4 subardağı un
1/2 çorba kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
1 çorba kaşığı sirke
1 paket oda sıcaklığında margarin
2 yumurta.
renklendirmek için:
2 kaşık biber salçası,3 kaşık siyah zeytin ezmesi ve ince kıyılmış dereotu.
yapılışı:
yukarıdaki malzeme ile hamuru yoğurup3 eşit parçaya ayırıyoruz.parçanın birini zeytin ezmesi ile,diğerini salça ile,diğerini de dereotu ile ayrı ayrı tekrar yoğuruyoruz.(ben salça yerine kırmızı toz biber kullandım.dereotu da o anda evde olmadığı için,3. yü sade bıraktım.)
sonra her hamuru buzdolabında 20 dakika bekletiyoruz.(o zaman daha iyi şekil veriliyor)çıkardıktan sonra her hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp,tezgahta ileri geri yuvarlayarak,şeritler haline getiriyoruz.saç örgüsü biçiminde örüyoruz.tepsiye dizip,fırında pişiriyoruz.
görüntü de tadı da güzeldi ama yaparken zor geldi bana.tekrar yaparmıyım bilmem.ben hemen yuvarlayıp fırına atmak isterim bir an önce.neyse denemek isteyenlere afiyet olsun.

Hiç yorum yok: