10 Temmuz 2008 Perşembe

enginar dolması

ben enginar dolmasını ik defa,üniversitenin yurdunda kalırken görmüştüm.muğlalı bir arkadaşım vardı,kulakları çınlasın,o memlekete gidince getirmişti.yurtta kalanlar bilirler,biri memlekete gidip dönünce,insanın kendisinden çok getirdikleriyle ilgilenilir.hemen çöktük paketlerin başına.işte o zaman yemiştim ve çok beğenmiştim.memlekete gidince annemden istedim,ben bilmem kızım dedi,öyle de kaldı.sonraları kendimde hiç sorup öğrenip yapmadım.ama sonra başka bir yerde yiyince,aşkımız depreşti enginarlarla.bende pazara koşup aldım enginarları ve ilk denememi gerçekleştirdim.bakalım beğenecekmisiniz.
önce enginarların uç ve kök kısmını kesiyoruz
sonra orta kısmını biraz elimizle açıp,küçük bir kaşık yardımıyla içindeki tüyleri tamamen boşaltıyoruz.
ben içini normal sarma içi hazırlar gibi hazırladım.kıyma,soğan,pirinç,baharat,maydonoz....
elimizle bütün yaprakların arasını açıp doldurabildiğimiz kadar dolduruyoruz.ve tencereye üzerini geçmeyecek kadar su ekleyip pişiriyoruz.biraz pişmesi uzun sürüyor.
bu da pişmiş hali.
en güzel elle yeniyor.kabukalrı dıştan koparıp,midye yer gibi,içini yiyoruz,sonra da kabuğunu sıyırıyoruz.yemesi biraz zahmetli gibi ama çok nefis.denemenizi öneririm.




Hiç yorum yok: