12 Temmuz 2008 Cumartesi

ayçöreği

kızım ayçöreğini çok sevmişti.bende çok olunca evde yenmiyor diye ona yetecek kadar pastaneden alıyordum.bugün evde bir deneyeyim bakayım dedim.ve daldım mutfağa.....neyse kırkından sonra mutfak hevesim gelecek galiba:))))
gerekli malzeme:
1 yumurta
50 gr margarin
1 su bardağı süt
5 (tepeleme dolu)yemek kaşığı şeker
1 paket kuru maya
1 paket kakaolu petibör bisküvi
ceviz,tarçın
yapılışı:
1 yumurtanın beyazı,yumuşak margarin,süt ,maya ve şekerle yumuşak bir hamur yoğurulup dinlenmeye bırakılır.mayalansa daha iyi oluyor ama ben içini hazırlayana kadar ancak bekliyorum.o da yeterli oluyor.hamur dinlenirken,bisküviler kırılıp rondoya konur,üzerine biraz şeker,biraz süt,tarçın ve ceviz konup resimdeki gibi bir hamur elde edilir.
sonra mayalı hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınıp,beze yapılıp merdane ile açılır.(Allahtan küçük bezeler,büyükleri hayatta açamam)içine kakaolu harçtan konup,rulo yapılır ve ay şekli verilir.üzerine yumurta sarısı sürülüp pişirilir.aslında üzerine de ceviz serpiliyırdu ama ben unutup cevizin hepsini içine doldurmuşum:(
neyse işte sonunda ayçöreklerim hazır...


Hiç yorum yok: