13 Temmuz 2008 Pazar

jöleli irmik tatlısı

dün misafirlerim vardı.acil durumlarda yaptığım bu tatlı aklıma geldi.aceleyle de resmini böyle paldır küldür çekebildim.neyse yaz kış benim çok severek yediğim bir lezzet.
tarifide şöyle:
bir litre sütün içine 7 şer yemek kaşığı tepeleme dolu irmik ve toz şeker koyup,muhallebi kıvamına gelene kadar ocakta pişiriyorum.bu ölçü resimdeki gibi kare bi borcam için tam uygun oluyor.piştikten sonra borcama boşaltıp soğumasını beklerken de jölesini hazırlıyorum.hangi meyveyi kullanacaksam,jölenin de o meyve aromalı olanını alıyorum.soğuyan irmiğin üzerine muzları dilimleyip,yerleştirdikten sonra,jöleyi tarifine uygun eritip,üzerini komple kapatıyorum.bu şekilde hava almadığı için meyveler de kararmıyor.resimdeki gibi dilimleyip servis yapıyorum.işte bu kadar.denemek isteyenler afiyet olsun

Hiç yorum yok: