12 Temmuz 2008 Cumartesi

lahana böreği

lahananında böreği olurmuymuş,tabi ki olurmuş:))benim gibi uzun uzun lahana sarmayı sevmeyenler için icat edilmiş olsa gerek.mucidi kim bilmiyorum ama ben bir arkadaştan öğrendim ve bir heves denedim,eh evdekiler de beğendi.şükür sarma sarmaktan kurtuldum artık.
yapılışı da şöyle:
lahanaları haşlayıp,sap kısımlarını çıkarıyoruz.tabi önceden içini hazırlamak gerekiyor.içini hazırlamak için,soğan ve kıymayı kavurup baharatlarını ekleyip,üzerine bir avuç dolusu pirinç ekliyoruz.karıştırıp,az bir suyla pirinçler hafif uzayana kadar pişiriyoruz.suyunu çekecek tabi.
lahanaların yarısını borcamın altına döşeyip,araya bu harcı seriyoruz.üzerini yine lahana yapraklarıyla kapatıyoruz.üzerine beşamael sos ve kaşar peyniri rendesi ekliyoruz,sonra doğru fırına..ve sonuç mükemmel...
denemek isteyenlere afiyet olsun



Hiç yorum yok: