13 Temmuz 2008 Pazar

harika bir pasta yaptım:)))

bugün sizlere yapmaya çalıştığım ancak başarılı olamadığım bir pasta tarifi vereceğim.bu arkadaşımın yaptığı pasta.tarifini aldım ben de yapayım dedim ama kekini kesmek isterken dağıldı nedense.bende kesmekten vazgeçip,parçaları tekrar bir araya getirip öyle yaptım.misafirim de gelecekti,değişik bir pasta olsun istedim.ama hakikaten değişik oldu yani:))))
üstteki resme hiç benzemeyen bir pasta yapmayı başardım.şekli düzgün olmadı ama tadı çok güzeldi.misafirlerim çok beğendi.işte benim yaptığım pastadan bir dilim
normalde kek ikiye bölünüp,arasına sos ve krema eklenecekken,benimkinin sadece üstünde oldu.bir de o kafayla dökme sırasını da şaşırdım.böylece üstü beyaz bir pastam oldu.neyse geçelim tarifine.
malzemesi:
1 s.b. süt1.5 s.b. şeker2 s.b un250 gr. eritilmiş soğutulmuş margarin3 yumurta3 - 4 çorba kaşığı kakao1 paket kabartma tozu1 paket vanilya1 limon ya da portakal kabuğu rendesi
ortasına ve üstüne koymak için 1 paket krem şanti 1 bardak soğuk süt
yapılışı:
ilk önce eritip soğutulan margarinin yarısını derin karıştırma kabına koyulur. sonra süt,şeker ,kakao ve portakal kabukları eklenip çırpılır. bunun içinden 1 bardak ayırılırsonra kalan yağ karıştırma kabına koyulurun yumurta kabartma tozu vanilya eklenip, yine çırpılırsonra kalıba dökülür 180 derecede pişirilirhani bir bardak ayırmıştık yaonu da yağ eritilen kaba konup karıştırarak pişirilir ki portakal kabukları çiğ kalmasınkek pişip soğuyuncaortadan ikiye kesilirortasına çırpıp yine biraz dolapta soğutulan krem şantiyi konulacakbu arada kekin alt tabakasının üstüne pişirilen 1 bardak sosun yarısı yayılır ilk öncebiraz soğuyuncakrem şantinin yarısı serilir üstünesonra üst kapağı koyulur kekinonun üstüne de kerim şanti iyice yayılır normal pasta yapar gibi üstüne de kalan sos dökülürveeeeee sonra da benim gibi şahane (!)bir pasta elde edersiniz.yaparken aklım nerdeydi acaba......şaşkınlıktan elimi bile yaktım ama değdi doğrusu.misafirlerim tarif bile istedi.ama size gösterdiğim resmi onlara göstermedim,sakın çaktırmayın ha!.....


Hiç yorum yok: