13 Temmuz 2008 Pazar

rulo köfte


resimlerin sırasını ayarlayamadım:((ay içime fenalık geldi....artık siz sıraya koyun dermişim:)))

bu günde size arada sırada yaptığımız bir köfte tarifi vermek istiyorum.ben et işleriyle,uğraştığım zaman,(etin çiğ kokusu bana dokunuyor)kendim yiyemediğim için,eşimle birlikte yapıyoruz.
önce bildiğimiz köfte gibi kıymayı yoğuruyoruz.köfte harcını,eşim su yerine sütle eritiyor.daha lezzetli oluyormuş.sonra yoğrulmuş köfte malzemesini,yağlı kağıdın üzerine,hamur açar gibi,elle açıyoruz iyice

bu şekilde açtıktan sonra,içine önceden haşlanmış,yumurta,patates,bezelye ve havucu doğrayıp yerleştiriyoruz.ben bu sefer havuç yoktu koymadım

sonra kenarlarını düzgünce kapatıyoruz.kapattıktan sonra,kağıdı alıyoruz.kağıt sadece şekil vermek için.bu şekli alınca,fırın tepsisine yerleştirip,salçalı sos ilave ederek fırına veriyoruz.
fırından çıkınca,ekmek dilimler gibi dilimleyip,üzerine sos dökerek servis yapıyoruz.
ben tabağa alırken biraz dağıldı ama neyse,midemizde dağılmayacak mı.?denemek isteyenlere afiyet olsun.

Hiç yorum yok: