12 Temmuz 2008 Cumartesi

mayalı poğaça

tarifini izmirim arkadaşından aldığım pofuduk poğaçalar.o biraz daha farklı yapmış.ben işin kolayına kaçıp,mayalanan hamura başka işlem uygulamadan,sadece içlerini doldurarak yaptım.
Malzemeler:
3,5 su bardağı un,
1 paket Dr. Öetker toz maya,
1 yemek kaşığı toz şeker ve tuz,
1 su bardağı ılık süt,
1 çay bardağı sıvıyağı,
125 gr. tereyağı yada becel(üstüne sürmek için),
1 yumurta,
istenilen iç malzemeleri.
Yapılışı:Önce kuru malzemeleri karıştırıyoruz.Ben toz mayaya o kadar alıştım ki,yaş mayayla asla çalışamıyorum.İstediğim sonucu alamıyorum.Toz maya hem pratik,hem de daha güzel sonuçlar veriyor bu tarz mayalı hamurlarda bence.Dikkat edilmesi gereken önce unu eleyip,toz mayayı,şekeri ve tuzu ekleyip iyice harmanlamak.Sonra ortasını açıp,sıvı malzemeleri eklemek.Unla mayayı,şekeri ve tuzu harmanladıktan sonra ,açtığımız havuza,ılık sütü,sıvıyağı ve yumurtanın beyazını ekliyoruz.Hepsini karıştırıp,elimize yapışan bir hamur elde ediyoruz.Yani kulak memesi kıvamından biraz daha cıvık olmalı.Eğer sert olursa biraz daha süt ekleyebilirsiniz.Bu kıvamla kabarma işlemi daha başarılı oluyor.Kabarması için üstünü örtüp,bekliyoruz. Kabaran hamuru 6 bezeye ayırıyoruz.5 bezeyi tabak büyüklüğünde açıp,tereyağ sürüyoruz,üst üste koyuyoruz.6.bezeyi açıp,yağlamadan bu katların en üstüne yerleştiriyoruz.Şimdi 6 kat olmuş hamuru yarım cm. kalınlığında kalıcak kadar yuvarlak bir tepsi şeklinde ,fazla bastırmadan açıyoruz.

Hiç yorum yok: