13 Temmuz 2008 Pazar

çökertme

bugün sizlere işyerimin ahçısından öğrendiğim bir tarifi vereceğim.adı çökertme kebabı.ben ilk defa işyerinde yemiştim ve çok beğendiğim için yıllardır yaparım.tarifini miktar olarak veremiyorum,çünkü herşeyi gözkararı koyuyorum.aslında gözkararı diye başlayan tariflere gıcık olurum ama yıllardır yapınca ölçü mölçü kalmadı:)))
kuşbaşı dana etini,iyice pişirdikten sonra,soğanı ekleyip kavuruyoruz.sonra baharatlarını ve özellikle naneyi ekliyoruz.asıl lezzetini veren o.salça ve kırmızı biber koymuyoruz.rengi beyaz olacak.biraz çevirdikten sonra,küçük doğranmış,patates,havuç ve gözkararı bezelye ekliyoruz.ben çabuk piştiği için konserve bezelye kullanıyorum.az bir su ilave ederek,havuçların pişmesini kontrol ediyorum.onlar pişince zaten diğerleri pişmiş oluyor.ben ağır olmasın diye patatesleri kızartmadan koyuyorum ama asıl tarifte patatesler kızartılarak konuyor.işte yemeğimiz hazır.
sonra
çökertmeden çıktımda halilim
aman başım selamet....
bitez de yalısına varmadan halilim
aman koptu kıyamet
diye türkümüzü söyleyerek sofrayı hazırlıyoruz.işte böyle:)))))

Hiç yorum yok: